הדס בר הלל | תערוכה בגלריה ע"ש מורל דרפלר בויצו חיפה | 14.2.2013

פורסם במדור כתבות מומלצות, בתאריך 5 פברואר 2013

הדס בר הלל

עטוף ? 

תערוכה: 14.2.13 -  14.3.13

אוצרת: חנה שביב

 

הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה

רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל. 04/8562540

א' – ה' 10:00 – 18:0

 

חנה שביב, על העבודות של הדס בר הלל בתערוכה בויצו חיפה:

"הדס מציגה צילומי פסלים דמויי חיה בתהליכים של שינוי ופירוק. את החיה, כלב, היא בונה מחוטי מתכת ועוטפת בעצמה. החיה מורכבת משלד מתכת העטוף בחומרים מתכלים. החיה מתוארת כמתכנסת בעצמה, רחמית, זקוקה להגנה. תהליכים של זמן, גורמים לחומר לבליה והתקלפות. הציפוי מתרופף והשלד נחשף.

החיות מצולמות כמונחות בתוך עריסת אור. האור בוקע מתוכן ומאחוריהן. השימוש הזה באור גורם לחיות להראות רוחניות, ומזכיר את תמונות הלידה של ישו באמנות הנוצרית של ימי הביניים. שם נח התינוק באבוס כבעריסה של אור נגוהות. במקומות אחרים מזכיר השימוש באור צילום רנטגן החושף לפנינו את קרבי החיה. והקרביים –ריקים.

דימוי הכלב, החיה הנאמנה ביותר לאדם, הפגיעות שלו, חשיפת אבריו הפנימיים, חבישתו בתחבושות, או השלכתו בשפת הים כשגופו מתקלף ופניו זועקות, הם דימויים חזקים ואנלוגיים לרגשות אנושיים. מתעוררת תחושה של חמלה וצער.

הדימוי הצילומי של הדס מציג צורות מתפרקות. התמונות לעיתים אבסטרקטיות. הופכות לקו רישומי ולכתם. היא בודקת שימוש בחומרים שונים ויוצרת משוואות בין הנושא, הרקע והאור. לעיתים החיה עטופה בקפדנות. שכבות של תחבושת ואגד מדבק בניסיון לאחד ולחבר יחד את הדמות הפגועה. בתמונות אחרות מודגש השלד הפריך, והכיסוי שמעליו, שקוף ומתפרק ,מדגיש את הפנים החלול.

המשחק בין אור קדמי לאור אחורי, מעביר אותנו מתמונות הנחוות כחלום לתמונות ישירות . הדס יוצרת עבודה אלגורית בה הדימויים מדברים על כאב, הרס וחמלה".

הדס היא בוגרת המחלקה לצילום של המרכז האקדמי ויצו חיפה, 2004 .

בהמשך למדה לתואר שני באמנות באוניברסיטת חיפה. כן לקחה קורסים שונים לאמנות במדרשה לאמנות בית ברל. כיום לומדת לימודי המשך בפוטותרפיה באוניברסיטת תל אביב.

הציגה בתערוכות קבוצתיות וכן תערוכות יחיד  בגלריה בינט, 2010, מוזיאון ינקו-דאדא, 2009, וגלריה גל און, תל אביב 2007.

 

WIZO

תגיות: